Laposnap - Ponta Delgada

Reggel mély dübörgésre ébredtem, olyanra mintha vonat menne a távolban.
Nem hullámverés hangja ez, hanem folyamatos dübörgés, de a forrása valóban az óceán.

Készítettem magamnak két kapszulás kávét a termoszomba, hogy lendületesen kezdődjön a nap, hiszen még csak fél hat. A korán kelést megszoktam, mert otthon ilyenkor már túl vagyok a hajnali melók felén. Visszaaludni nem tudok semmilyen módszerrel, így inkább most is elvégzem a reggeli teendőimet. Valamiből mégiscsak kell finanszíroznom az utazásaimat.

Vasárnap reggel nyolc, kinn süt a nap, lenn dübörög az óceán, ideje kitárni az ablakot. Odakinn az ablaktól egy méterre egy asszony áll nekem háttal, a kezében egy kis testű kutya. Asszony megpördül a vakarcs morog. Első ijedtségünkben jól le bomdiáz-zuk egymást. (gy.k.: jó napot)

A helyzetet nem értettem, nem jött le hogy miért sétáltat úgy kutyát hogy ölben viszi, úgy hogy közben áll az ablakom alatt. Visszacsukni az ablakot illetlen dolog lett volna, így visszafogtam magam és elrohantam a budiba azért ami miatt ablakot kellett nyitnom.

A délelőttöt Ponta Delgadában kívántam eltölteni.
Neki indulok és a házból kilépve látom, hogy az ajtóm előtt az aszfalton fasirt méretű kutyaszar díszeleg. Első blikkre ez a kis dög térfogatának a negyede lehet. Ha holnap reggel ablaknyitáskor a nő és a kutya itt lesz megint, akkor bizisten nem tartom vissza magam. Ráadásként még el is küldöm őket a halál f.sz.ra, persze csak akkor, ha a google hajlandó lesz lefordítani nekem.

Ponta Delgadába érve kezdésnek bementem az Atlantico plázába ahol fél tízkor pont úgy éreztem magam mint az éjszakás takarító. Magányosan. Gondoltam körül nézek és valamivel meglepem magam. Na a meglepi egy capuccino lett, mert a telefonboltok és a hypermarket kivételével minden zárva volt.
Apropó 1.500 az iphone 14 pro max 5g. Két havi segélyből meg van. Ha meg van melód, akkor kijön két heti bérből.

Megnéztem a kikötőt, ott sem volt tömeg.
A nagy vitorláshajó lenyűgöző látvány volt, sajna nem lehetett a közelébe menni.
Mellette egy hadihajó állt, lehet amiatt volt kerítés.

A kikötős séta közben találtam az alábbi műalkotást.
Csőbálna - azaz hogyan adj el nagy pénzért 150 méter vascsövet az önkorinak.

A sajtherceg még működik :)

Zajképző vállalkozó. Ne tévesszen meg a napszemcsi, a faszinak sasszeme van.
Egyébként távolról még elmegy a zenéje, de amikor mellé érsz és meghallod a banyatankra szerelt instrumentumból jövő eszelős katyvaszt, akkor a világból is kiszaladsz.

Találkoztam passzív ülő koldussal, akinek a poharába szórtam azt az aprót, amit még a parkoló automata se fogad el. Remélem nem átkozott el.
Egy sarokkal fentebb már aktív koldus szólított le, akit nagy ívben kellett kikerülni, mert legalább másfél méteres bot volt a kezében. Nem volt agresszív, mert az összes agysejtjét lefoglalta a vegetatív idegrendszere az állva maradás érdekében, csoda hogy a kezét ki tudta nyújtani és tudta tartani a markát.

Ma megérkezett a szomszédba az indexes azori topikból  megismert Dydand.
Neki a szállás bérel saját parkolót. Jelentem odaálltam az övébe, meghemperegtem a kocka kövein, mert ettől a parkolótól minden reggel besárgulok, ugyanis pont az ablakom előtt van.

Összefutottunk, kívántam neki nagyon jó időt, és ismét besárgultam, mert neki még sok napja maradt az itt létre én meg már csak a holnapi napot töltöm itt.

Ebédre visszamentünk a tegnapi önkibe disznóláb levest enni.
Ez nekünk nagyon ízlik, bár anyám azt mondja emiatt fogok idő előtt megdögleni.
A főúr megpróbált nekünk vulkano vulkano kaját kínálni, de sajna pont úgy nézett ki mint Lujza kutyám vacsorája, amikor éppen a hűtőben rekedt három napi kaja maradékot összevakarom neki és prémiumként még rácsapom az aznapi húslevesből kiszedett felesleges zöldségeket.
Mivel cozidó tagadók vagyunk és halat sem eszünk maradt a szortimentből nekünk a sertés oldalas.

Már említettem, hogy sertésbordát ne rendeljetek, mert az csak csont. Nos az oldalas az meg olyan disznóból van ami Update Norbi kosztján nevelkedett. Míg a borda három darab hús nélküli csont, addig az oldalas tíz darab húsnélküli csont.

Éhesek nem maradtunk, mert bánatként leküldtem utána negyed kiló kivit egy doboznyi fagyival.

Kell szerezzek egy elektromos rollert. Majd száz méterre parkolok....

Itt lentebb haragos óceán képek.